Brochure handvatten ontwikkelingsvoorsprong bij kinderen van 0-6 jaar
Bekijk de brochure met praktische handvatten over het herkennen van ontwikkelingsvoorsprong en het gesprek met ouders hierover.
NCJ publicatie 21 maart 2024
Het bieden van schermtijd bij peuters in Australiƫ vermindert het aantal woorden dat ouders in bijzijn van hun peuter spreken, het aantal vocalisaties dat het kind maakt, en het aantal ouder-kind-gesprekjes. Op 3-jarige leeftijd misten kinderen zo 1139 woorden, 843 vocalisaties en 194 gesprekjes.
"*" geeft vereiste velden aan
Bekijk de brochure met praktische handvatten over het herkennen van ontwikkelingsvoorsprong en het gesprek met ouders hierover.
In dit onderzoek is gekeken naar het effect van het verbeteren van het pedagogisch gebruik van de buitenruimte op stress, welzijn en speelgedrag van kinderen op kinderdagverblijven.
Studenten van de opleiding Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden hebben in opdracht van het NCJ onderzoek gedaan naar wat leerlingen en ouders belangrijk vinden in het contact met school wanneer de leerling wordt ziekgemeld. Wij vatten de inzichten samen. Bekijk de factsheet!