Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 24 januari 2023
Vanaf nu is de e-learning Opsporen oogafwijkingen beschikbaar in de JGZ Academie. De e-learning sluit aan bij de richtlijn Opsporen oogafwijkingen.
In de e-learning leer je hoe je als JGZ-professional oogafwijkingen in de dagelijkse werkpraktijk opspoort en wat de juiste vervolgstappen zijn. Dit gebeurt aan de hand van 4 praktijkverhalen. Je maakt kennis met vier kinderen in verschillende leeftijden en van verschillende afkomst. Je leert verschillende oogaandoeningen herkennen en krijgt verdiepende tips voor de uitvoering van het oogonderzoek op verschillende leeftijden. De e-learning sluit af met een kennistoets.
De e-learning is beschikbaar in de JGZ Academie. Je vindt de e-learning als volgt:
Accreditatie voor de e-learning is aangevraagd voor doktersassistenten, jeugdverpleegkundigen, verpleegkundig specialisten en jeugdartsen. In de JGZ Academie vind je bij de trainingsdetails van de e-learning een actuele status van de aanvraag per beroepsgroep.
De JGZ Academie biedt e-learningmodules voor JGZ-professionals (jeugdartsen, verpleegkundig specialisten, jeugdverpleegkundigen of doktersassistenten). Deze modules zijn bedoeld om te oefenen met nieuwe kennis en vaardigheden afkomstig uit JGZ-richtlijnen en bestaande kennis up-to-date te houden.
Lees meer
"*" geeft vereiste velden aan
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.