Visusinstructeurs omarmen 20-20-2 leefstijlregel
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Nieuws 16 maart 2017
Het NCJ feliciteert Antoinette de Bont met haar benoeming tot bijzonder hoogleraar Sociologie van Innovaties in Zorg. Antoinette versterkt het bestuur van het NCJ momenteel op de zetel kennis & wetenschap.
Antoinette, werkzaam bij het instituut Beleid & Management Gezondheidszorg en bestuurslid bij het NCJ, is per 1 februari aangesteld als bijzonder hoogleraar Sociologie van Innovaties in Zorg. Deze benoeming past in het streven vanuit iBMG om vorm te geven aan innovaties in de organisatie van zorg door een brug te slaan tussen onderzoek, beleid en praktijk.
Antoinette is expert in de sociologie van innovaties in zorg. Zij richt zich op relaties tussen innovaties en de sociale praktijken waarin die zijn ingebed. In haar functie doet zij met zorgverleners, beleidsmakers en technici onderzoek naar de ontwikkeling van big data en de herdefnitie van bewijs. Daarnaast houdt zij zich bezig met het opzetten van een internationaal onderzoeksnetwerk voor het gebruik van internationale kennis over zorginnovaties voor nationaal beleid en lokale zorginstanties. Dit netwerk sluit aan bij de European joint master degree in Health Economics en management waarvan Antoinette de internationale programma directeur is.
Wij wensen Antoinette veel succes toe in haar nieuwe functie!
Bron: Skipr
Tijdens een bijeenkomst bij het NCJ wisselden de visusinstructeurs uit hoe ze met behulp van de 20-20-2 leefstijlregel het groeiende probleem van bijziendheid bij kinderen kunnen aanpakken.
Per 1 mei 2024 is het bestuursmodel gewijzigd naar een raad-van-toezicht-model met vijf leden. NCJ-directeur Igor Ivakic is vanaf dit moment directeur-bestuurder van het NCJ.
Omvangrijk ziekteverzuim hangt nauw samen met zowel verminderde gezondheid als slechtere leerprestaties. Het onderzoek (regio Amersfoort) evalueerde de implementatie van de interventie MAZL in het primair onderwijs.